
Rusya Başbakan Yardımcısı Aleksandr Novak, Avrupa’ya doğal gaz ihracatının bu yılın 11 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 20 artışla 50 milyar metreküpe ulaştığını bildirdi.
Rusya Başbakan Yardımcısı Aleksandr Novak, Avrupa’ya doğal gaz ihracatının bu yılın 11 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 20 artışla 50 milyar metreküpe ulaştığını bildirdi.
Novak, Rus devlet kanalı Rossiya-24’e yaptığı açıklamada, doğal gazın, çevre dostu bir enerji kaynağı olduğunu belirtti.
Rus gazının lojistik bakımdan avantajlı bir konumda olduğuna işaret eden Novak, ‘Rus gazı fiyat bakımından da en karlı kaynak durumunda.’ dedi.
Novak, yaptırımlara rağmen Rus gazına güçlü bir talep bulunduğunu aktararak, “Bu yıl Avrupa’ya doğal gaz sevkiyatımız yaklaşık yüzde 18 ila 20 arttı. Toplamda bu yılın 11 ayında boru hatları ve sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) tedarikimiz 50 milyar metreküpe ulaştı.” diye konuştu.
Rus gazının Ukrayna üzerinden sevkiyatına ilişkin anlaşmanın 31 Aralık’ta sona erme ihtimali son dönemde güçlenirken, Rus gazını Avrupa’ya taşıyan ana boru hatları Kuzey Akım 1, Kuzey Akım 2 ve Yamal-Avrupa atıl duruma düşmüştü.
Rusya söz konusu gelişmeler nedeniyle son dönemde küresel LNG ihracatını artırmaya yönelik adımlar atıyor.
AA
Hürmüz Boğazı’nda ticari gemi geçişleri savaş öncesi seviyenin yüzde 25’ine ulaştı23 Haziran 202617:48 “Darphane, VKN İçi Yer Değişikliği Süreci’ni UTTS portalı üzerinden devreye aldı”23 Haziran 202616:14 Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar, Londra’da23 Haziran 202614:53 BM Genel Sekreteri Guterres, fosil yakıtlara dayalı kalkınma modelinin geleceği olmadığını bildirdi23 Haziran 202613:19 CW Enerji, Intersolar Europe 2026’da tam entegre üretim gücünü sergileyecek23 Haziran 202613:18