
Polonya Başbakanı Mateusz Morawiecki, Varşova yönetiminin Avrupa Birliği’nin (AB) 2035’ten itibaren benzinli ve dizel motora sahip yeni otomobillerin satışını yasaklama girişimini “asla kabul etmeyeceğini” belirtti. Morawiecki, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, AB’nin dün aldığı kararı eleştirdi. Yeşil enerjiyi desteklediklerinin altını çizen Morawiecki, “Polonyalı aileleri, zengin ülkelerin ve Brüksel bürokratlarının başka bir sözde ekolojik icadına karşı korumak […]
Polonya Başbakanı Mateusz Morawiecki, Varşova yönetiminin Avrupa Birliği’nin (AB) 2035’ten itibaren benzinli ve dizel motora sahip yeni otomobillerin satışını yasaklama girişimini “asla kabul etmeyeceğini” belirtti.
Morawiecki, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, AB’nin dün aldığı kararı eleştirdi.
Yeşil enerjiyi desteklediklerinin altını çizen Morawiecki, “Polonyalı aileleri, zengin ülkelerin ve Brüksel bürokratlarının başka bir sözde ekolojik icadına karşı korumak için her şeyi yapacağız. Bunu asla kabul etmiyoruz.” ifadesini kullandı.
AB Konseyi, üye ülkelerin 2035’ten itibaren otomobillere ve hafif ticari taşıtlara katı karbon emisyon standartları getirecek yasayı onayladıklarını açıkladı.
Yasaya göre, otomobil üreticileri, 2035’e kadar karbon emisyonlarını sıfırlayacak. Böylece AB ülkelerinde, söz konusu tarihten itibaren karbon salan benzinli ve dizel de dahil içten yanmalı motora sahip yeni otomobil satışı yapılamayacak.
Söz konusu direktife karşı oy kullanan tek ülke Polonya olurken, İtalya, Romanya ve Bulgaristan çekimser kaldı.
AA
ABD enerjisinde kömür dönemi26 Haziran 202609:56 Çin nükleer enerjide durmak bilmiyor26 Haziran 202609:50 Nükleer teknolojide yeni sayfa: Füzyon denklemi çözülüyor26 Haziran 202609:39 Doğal gaz ölçüm sistemlerinde EN 12405-1 ve EN 12405-3 standartları26 Haziran 202609:29 Akkuyu’da tarihi adım: En kritik test başarıyla tamamlandı26 Haziran 202609:18