
Suudi Arabistan ile Japonya arasında temiz enerji alanında işbirliği anlaşması imzalandı. Suudi Arabistan Enerji Bakanlığının Twitter hesabından yapılan açıklamaya göre, Enerji Bakanı Abdulaziz bin Selman, başkent Riyad’ı ziyaret eden Japonya Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanı Yasutoşi Nişimura ile “Suudi Arabistan-Japonya Enerji Bakanları Diyaloğu”nun ilk toplantısını gerçekleştirdi. İki bakan, Suudi Arabistan ile Japonya arasında karbon ekonomisi, […]
Suudi Arabistan ile Japonya arasında temiz enerji alanında işbirliği anlaşması imzalandı.
Suudi Arabistan Enerji Bakanlığının Twitter hesabından yapılan açıklamaya göre, Enerji Bakanı Abdulaziz bin Selman, başkent Riyad’ı ziyaret eden Japonya Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanı Yasutoşi Nişimura ile “Suudi Arabistan-Japonya Enerji Bakanları Diyaloğu”nun ilk toplantısını gerçekleştirdi.
İki bakan, Suudi Arabistan ile Japonya arasında karbon ekonomisi, karbon geri dönüşümü, temiz hidrojen ve yakıt amonyak alanlarında bir işbirliği anlaşması imzaladı.
Görüşmede, Suudi Arabistan’ın Japonya için ham petrol arzı noktasında güvenilir bir ortak olduğu kaydedildi.
İki bakan, Japonya Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığı ile Saudi Aramco arasında stratejik depolama alanındaki işbirliğinin üç yıl daha uzatılması kararını memnuniyetle karşıladıklarını vurguladı.
Japon şirketlerinin Suudi Arabistan’daki enerji pazarına katılımının önemine işaret edilen görüşmede taraflar; elektrik, yenilenebilir enerji ve enerji verimliliği alanlarında işbirliğini sürdürme arzularını dile getirdi.
AA
Kazarman Hidroelektrik Santrali’nin kapsül bırakma töreni gerçekleştirildi27 Haziran 202616:00 Bu buluş sayesinde priz yangınları tarihe karışacak27 Haziran 202615:00 Kaancan Komsuoğlu, mezarı başında dualarla anıldı27 Haziran 202614:24 Elektrikli araçlar ve batarya geri dönüşümü27 Haziran 202613:30 Başkent EDAŞ Spor Kulübü’nün yeni başkanı Ebru Taşcıoğlu oldu27 Haziran 202612:00