
Bayraktar, Jorgensen ve beraberindeki heyetle Avrupa’nın enerji arz güvenliği, yeşil dönüşüm hedefleri ve yenilenebilir enerji yatırımları başta olmak üzere ortak enerji gündemini ele aldıklarını kaydetti.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Avrupa Birliği (AB) Enerji ve Konut Komiseri Dan Jorgensen ile görüştüklerini belirterek, Türkiye ve AB arasında enerji iş birliğinin kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesi konusunda mutabık kaldıklarını bildirdi.
Bayraktar, X hesabından yaptığı paylaşımda, Jorgensen ve beraberindeki heyetle Avrupa’nın enerji arz güvenliği, yeşil dönüşüm hedefleri ve yenilenebilir enerji yatırımları başta olmak üzere ortak enerji gündemini ele aldıklarını kaydetti.
Bayraktar, paylaşımında şu ifadelere yer verdi:
‘AB Enerji ve Konut Komiseri Dan Jorgensen ve beraberindeki heyetiyle Bakanlığımızda bir araya geldik. Görüşmemizde Avrupa’nın enerji arz güvenliği, yeşil dönüşüm hedefleri ve yenilenebilir enerji yatırımları başta olmak üzere ortak enerji gündemimizi ele aldık. Türkiye ve AB arasında enerji işbirliğinin derinleştirilmesi için teknik komitelerin düzenli olarak çalışması ve yılda bir defa bakanlar düzeyinde bu çalışmaların kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesi konusunda mutabık kaldık.’
AA
TotalEnergies Türkiye’ye Brandverse Awards’tan gümüş ödül22 Haziran 202607:42 Bakan Şimşek, Dünya Bankasının Türkiye’ye yönelik 400 milyon avroluk ilave finansmanını değerlendirdi22 Haziran 202607:41 Küresel yenilenebilir enerji kurulu gücü 5 teravatı aşarak 2030 hedefinin yarısına yaklaştı22 Haziran 202607:40 Hidroelektrik üretimi 11,71 milyar kilovatsaatle mayısta rekor tazeledi22 Haziran 202607:39 Hidrolik üretim değeri 11,71 milyar kilovatsaate çıktı21 Haziran 202613:07