
Polonya Başbakanı Mateusz Morawiecki, ülkesinin nükleer enerji programı kapsamında toplam 6 reaktöre sahip 3 nükleer santral inşa edeceğini söyledi. Polonya Haber Ajansına (PAP) göre, Morawiecki enerji güvenliği için nükleerin önemli olduğunu ifade etti. Morawiecki, nükleer santrallerin ülkenin piyasa ve borsadan bağımsız olmasını sağlayacağını belirterek, “Toplam 6 reaktöre sahip 3 nükleer santral inşa edeceğiz.” dedi. Nükleer […]
Polonya Başbakanı Mateusz Morawiecki, ülkesinin nükleer enerji programı kapsamında toplam 6 reaktöre sahip 3 nükleer santral inşa edeceğini söyledi.
Polonya Haber Ajansına (PAP) göre, Morawiecki enerji güvenliği için nükleerin önemli olduğunu ifade etti.
Morawiecki, nükleer santrallerin ülkenin piyasa ve borsadan bağımsız olmasını sağlayacağını belirterek, “Toplam 6 reaktöre sahip 3 nükleer santral inşa edeceğiz.” dedi.
Nükleer enerjiye yapılan yatırımın Polonya’nın yenilenebilir enerji kaynakları geliştirmeyeceği anlamına gelmediğini aktaran Morawiecki, “Ancak bugün kömürle sağlanan istikrarlı enerjiye ihtiyacımız var.” ifadesini kullandı.
Polonya’nın ilk nükleer santralinin, ABD merkezli nükleer enerji şirketi Westinghouse Electric Company tarafından inşa edileceği 28 Ekim’de duyurulmuştu.
İnşasına 2026’da başlanacak nükleer santralde ilk reaktörün 2033’te faaliyete geçmesi bekleniyor.
AA
Küresel güneş enerjisi kapasitesi 3 teravat sınırını aştı24 Haziran 202615:34 Renault Clio, “Türkiye’de Yılın Otomobili 2026” yarışmasında birinci oldu24 Haziran 202615:15 TÜVTÜRK’ten araç sahiplerine egzoz gazı emisyon ölçümü hatırlatması24 Haziran 202615:07 Günsan’dan çocuklara güvenli yaşam rehberi: Fiyuuu24 Haziran 202615:05 Getac, 8 inçlik dayanıklı tablet ailesini genişletiyor24 Haziran 202615:00