
Faaliyetine Kasım 1974’te başlayan Takahama Nükleer Güç Santrali (NGS) gelecek ay hizmette 50. yılını dolduruyor.
Japonya’nın batısında yaklaşık 50 yıldır çalışan nükleer reaktörün faaliyetini sürdürebileceği bildirildi.
Japonya Nükleer Düzenleme Kurumu (NRA), santraldeki 1 numaralı reaktörün faaliyetini sürdürmesine yeşil ışık yaktı. Kurumun yaptığı ek denetlemede, reaktör basınç tankının, nötron baskısına direnebileceği ve beton dayanıklılığını koruyabileceği saptandı.
Bu doğrultuda NRA, işletmeci Kansai Electric Power (KEPCO) firmasının “reaktörün faaliyet süresinin uzatılması talebini” resmen onayladı.
Resmi Kyodo haber ajansına göre, 1 numaralı reaktör “ülkede 50 yıldan fazla çalışma izni alan ilk reaktör” olarak kayda geçti.
1 kilometrekarelik yerleşkeye sahip 4 reaktörlü nükleer santral, Japon Denizi (Doğu Denizi) kıyısındaki Fukui eyaleti sahilinde bulunuyor.
Japonya’daki nükleer reaktörlerinin yasal olarak 60 yıla kadar çalışmaya devam etmesine izin verilebiliyor. Hizmet süreleri 50 yılı aşan nükleer tesislere yönelik güvenlik yönetmeliklerinin revize edilmesi şartı aranıyor.
AA
Türk gençleri Shell Eco-marathon 2026’da yarışacak24 Haziran 202612:00 Türkiye’nin bölgesel enerji güvenliğindeki stratejik rolü güçleniyor24 Haziran 202611:59 Aksa Enerji, Manisa Depolamalı RES projesi için üretim lisansı aldı24 Haziran 202611:56 Günlük elektrik üretim ve tüketim verileri24 Haziran 202611:16 5 bin 500 haneye yetecek güçte kaçak trafo tespit edildi24 Haziran 202610:39