
Türkiye’de dün günlük bazda 900 bin 58 megavatsaat elektrik üretildi, tüketim ise 890 bin 215 megavatsaat oldu.
Türkiye Elektrik İletim AŞ verilerine göre, dün en yüksek elektrik tüketimi 42 bin 349 megavatsaatle 18.00’de, en düşük tüketim ise 30 bin 71 megavatsaatle 05.00’te gerçekleşti.
Günlük bazda dün 900 bin 58 megavatsaat elektrik üretildi, tüketim ise 890 bin 215 megavatsaat olarak kayıtlara geçti.
Üretimde ilk sırada yüzde 25,9 payla ithal kömür santralleri yer aldı. Bunu, yüzde 24,2 ile doğal gaz ve yüzde 12,9 ile barajlı hidroelektrik santralleri izledi.
Türkiye, dün 14 bin 64 megavatsaat elektrik ihracatı, 4 bin 269 megavatsaat elektrik ithalatı yaptı.
AA
Rusya’da akaryakıt kısıtlaması uygulanan bölge sayısı 16’ya yükseldi24 Haziran 202613:00 Bakan Kurum, Londra’da “Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu”nda konuştu24 Haziran 202612:57 Küresel hidroelektrik kapasitesi 1469 gigavata ulaştı24 Haziran 202612:42 Türk gençleri Shell Eco-marathon 2026’da yarışacak24 Haziran 202612:00 Türkiye’nin bölgesel enerji güvenliğindeki stratejik rolü güçleniyor24 Haziran 202611:59