
Türkiye’de dün günlük bazda 1 milyon 137 bin 244 megavatsaat elektrik üretildi, tüketim 1 milyon 136 bin 767 megavatsaat oldu.
Türkiye Elektrik İletim AŞ verilerine göre, dün en yüksek elektrik tüketimi 54 bin 830 megavatsaatle saat 15.00’te, en düşük tüketim ise 36 bin 686 megavatsaatle 07.00’de gerçekleşti.
Günlük bazda dün 1 milyon 137 bin 244 megavatsaat elektrik üretildi, tüketim 1 milyon 136 bin 767 megavatsaat olarak kayıtlara geçti.
Üretimde ilk sırada yüzde 29,9 payla doğal gaz santralleri yer aldı. Bunu yüzde 21,1 ile ithal kömür santralleri ve yüzde 14,8 ile barajlı hidroelektrik santralleri izledi.
Türkiye, dün 13 bin 921 megavatsaat elektrik ihracatı, 13 bin 313 megavatsaat elektrik ithalatı yaptı.
AA
Hürmüz Boğazı’nda ticari gemi geçişleri savaş öncesi seviyenin yüzde 25’ine ulaştı23 Haziran 202617:48 “Darphane, VKN İçi Yer Değişikliği Süreci’ni UTTS portalı üzerinden devreye aldı”23 Haziran 202616:14 Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar, Londra’da23 Haziran 202614:53 BM Genel Sekreteri Guterres, fosil yakıtlara dayalı kalkınma modelinin geleceği olmadığını bildirdi23 Haziran 202613:19 CW Enerji, Intersolar Europe 2026’da tam entegre üretim gücünü sergileyecek23 Haziran 202613:18