
Rus enerji şirketi Gazprom, “Moldova’ya gönderilen doğal gazın bir kısmının Ukrayna’da kaldığını”, durumun devam etmesi halinde 28 Kasım’dan itibaren Ukrayna üzerinden gaz sevkiyatının azaltılacağını bildirdi. Gazprom’dan yapılan yazılı açıklamada, Moldova’ya gönderilen doğal gazın bir kısmının Ukrayna’da kaldığının tespit edildiği belirtildi. Moldova için Gazprom’un Suca noktasına sevk ettiği gaz miktarının, Ukrayna’dan Moldova’ya sevk edilen gaz miktarından […]
Rus enerji şirketi Gazprom, “Moldova’ya gönderilen doğal gazın bir kısmının Ukrayna’da kaldığını”, durumun devam etmesi halinde 28 Kasım’dan itibaren Ukrayna üzerinden gaz sevkiyatının azaltılacağını bildirdi.
Gazprom’dan yapılan yazılı açıklamada, Moldova’ya gönderilen doğal gazın bir kısmının Ukrayna’da kaldığının tespit edildiği belirtildi.
Moldova için Gazprom’un Suca noktasına sevk ettiği gaz miktarının, Ukrayna’dan Moldova’ya sevk edilen gaz miktarından fazla olduğuna işaret edilen açıklamada, “Ukrayna üzerinden Moldova için tedarik edilen transit gazdaki dengesizliğin devam etmesi halinde Gazprom, 28 Kasım’da Suca noktasından arzı azaltmaya başlayacaktır.” ifadesine yer verildi.
Açıklamada, Gazprom’un Suca noktasından bugün 42,9 milyon metreküp doğal gaz sevk edeceği kaydedildi.
Ukrayna, 10 Mayıs’ta, Avrupa’ya giden Rus doğal gazının üçte birinin geçtiği Sohranivka dağıtım noktasında sevkiyatı durdururken, gaz sevkiyatı sadece Suca noktasından devam ediyor.
AA
Bakan Bayraktar, BM Genel Sekreteri Guterres ile enerji dönüşümü ve iklim hedeflerini görüştü24 Haziran 202608:07 NatPower ve Tesla, Avrupa’da batarya enerji depolama sistemleri için anlaştı24 Haziran 202608:05 Hürmüz Boğazı’nda ticari gemi geçişleri savaş öncesi seviyenin yüzde 25’ine ulaştı23 Haziran 202617:48 “Darphane, VKN İçi Yer Değişikliği Süreci’ni UTTS portalı üzerinden devreye aldı”23 Haziran 202616:14 Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar, Londra’da23 Haziran 202614:53