
Rus enerji şirketi Gazprom, 1 Ocak 2025 itibarıyla Moldova’ya doğal gaz sevkiyatını durduracağını bildirdi. Gazprom’dan yapılan yazılı açıklamada, Moldova’nın ithal ettiği Rus gazı için borcunu ödemediği belirtildi. Moldovagaz şirketinin Gazprom ile sözleşme yükümlülüklerini sıklıkla yerine getirmediğine işaret edilen açıklamada, “Bu bağlamda, sözleşme hükümlerine dayanarak, 1 Ocak 2025’te (TSİ) 08.00’den itibaren Gazprom, Moldova’ya doğal gaz sevkiyatını […]
Rus enerji şirketi Gazprom, 1 Ocak 2025 itibarıyla Moldova’ya doğal gaz sevkiyatını durduracağını bildirdi.
Gazprom’dan yapılan yazılı açıklamada, Moldova’nın ithal ettiği Rus gazı için borcunu ödemediği belirtildi.
Moldovagaz şirketinin Gazprom ile sözleşme yükümlülüklerini sıklıkla yerine getirmediğine işaret edilen açıklamada, “Bu bağlamda, sözleşme hükümlerine dayanarak, 1 Ocak 2025’te (TSİ) 08.00’den itibaren Gazprom, Moldova’ya doğal gaz sevkiyatını günde 0 metreküple sınırlayacaktır.” ifadesine yer verildi.
Gazprom, Moldova’ya yılda yaklaşık 2 milyar metreküp doğal gaz sevk ediyordu.
Ukrayna savaşının ardından Rusya ile çok sayıda Avrupa ülkesi arasındaki doğal gaz ticareti durmuştu.
AA
Hürmüz Boğazı’nda ticari gemi geçişleri savaş öncesi seviyenin yüzde 25’ine ulaştı23 Haziran 202617:48 “Darphane, VKN İçi Yer Değişikliği Süreci’ni UTTS portalı üzerinden devreye aldı”23 Haziran 202616:14 Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar, Londra’da23 Haziran 202614:53 BM Genel Sekreteri Guterres, fosil yakıtlara dayalı kalkınma modelinin geleceği olmadığını bildirdi23 Haziran 202613:19 CW Enerji, Intersolar Europe 2026’da tam entegre üretim gücünü sergileyecek23 Haziran 202613:18