
Fransa’da, Rusya’nın Avrupa’ya doğal gaz arzını kesmesiyle ortaya çıkan enerji krizini aşmak için uygulamaya konulan tasarruf tedbirleri sayesinde doğal gaz ve elektrik tüketiminin önemli ölçüde düştüğü belirtildi. Le Figaro’nun Fransız elektrik iletim şebekesi (RTE) verilerine dayandırdığı habere göre, yıl sonu itibarıyla elektrik tüketimi yüzde 8,5 azaldı. Bu oran, Kovid-19 salgınının yaşandığı 2020 ve 2021 seneleri […]
Fransa’da, Rusya’nın Avrupa’ya doğal gaz arzını kesmesiyle ortaya çıkan enerji krizini aşmak için uygulamaya konulan tasarruf tedbirleri sayesinde doğal gaz ve elektrik tüketiminin önemli ölçüde düştüğü belirtildi.
Le Figaro’nun Fransız elektrik iletim şebekesi (RTE) verilerine dayandırdığı habere göre, yıl sonu itibarıyla elektrik tüketimi yüzde 8,5 azaldı.
Bu oran, Kovid-19 salgınının yaşandığı 2020 ve 2021 seneleri hariç, 2014-2019 arasındaki yılların ortalamaları göz önüne alınarak hesaplandı.
Gaz tüketimi de 1 Ağustos 2022- 1 Ocak 2023 döneminde, 2018-2019’un aynı periyoduna göre yüzde 12 geriledi.
Meteorolojik şartlara rağmen tasarruf tedbirlerinin etkisiyle tüm alanlarda elektrik tüketiminin düşmeye devam etmesi öngörülüyor.
Öte yandan 20’den fazla nükleer reaktörün bakımda olduğu ülkede, Rusya’nın gaz kesintisine rağmen doğal gazdan elde edilen elektrik üretimi Kovid-19’dan önceki 2018-2019 yıllarına göre yüzde 38 artış gösterdi.
AA
Kazarman Hidroelektrik Santrali’nin kapsül bırakma töreni gerçekleştirildi27 Haziran 202616:00 Bu buluş sayesinde priz yangınları tarihe karışacak27 Haziran 202615:00 Kaancan Komsuoğlu, mezarı başında dualarla anıldı27 Haziran 202614:24 Elektrikli araçlar ve batarya geri dönüşümü27 Haziran 202613:30 Başkent EDAŞ Spor Kulübü’nün yeni başkanı Ebru Taşcıoğlu oldu27 Haziran 202612:00