
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığınca hazırlanan “Florlu Sera Gazlarına İlişkin Yönetmelik” Resmi Gazete’de yayımlandı.
Türkiye’nin taraf olduğu “Ozon Tabakasını İncelten Maddelere Dair Montreal Protokolü” kapsamındaki düzenlemeyle özellikle iklimlendirme ve soğutma sektörlerinde üretilen ekipmanlarda kullanılan “yüksek küresel ısınma potansiyeline” sahip belirli gazlar için kısıtlamalar getirildi.
Yönetmelikle, 2024 itibarıyla söz konusu gazların ithalatında kota uygulanacak.
Yönetmelikte ayrıca florlu sera gazlarının geri dönüşümü ve ıslahıyla ilgili düzenlemeler de yapıldı.
AA
Rusya’da akaryakıt kısıtlaması uygulanan bölge sayısı 16’ya yükseldi24 Haziran 202613:00 Bakan Kurum, Londra’da “Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu”nda konuştu24 Haziran 202612:57 Küresel hidroelektrik kapasitesi 1469 gigavata ulaştı24 Haziran 202612:42 Türk gençleri Shell Eco-marathon 2026’da yarışacak24 Haziran 202612:00 Türkiye’nin bölgesel enerji güvenliğindeki stratejik rolü güçleniyor24 Haziran 202611:59