
Avrupa Birliği (AB) kurumları, Birlik genelinde nihai enerji tüketimini 2030’da 2020’deki tüketim hedefine göre yüzde 11,7 azaltma konusunda anlaştı. AB Konseyi, üye ülkeler ve Avrupa Parlamentosu (AP) arasında enerji verimliliği yönetmeliği konusunda gerçekleştirilen müzakerelerde anlaşmaya varıldığını bildirdi. Buna göre, 2030’a kadar AB genelinde nihai enerji tüketimi yüzde 11,7 azaltılacak. Nihai enerji tüketim limiti, üye ülkeler […]
Avrupa Birliği (AB) kurumları, Birlik genelinde nihai enerji tüketimini 2030’da 2020’deki tüketim hedefine göre yüzde 11,7 azaltma konusunda anlaştı.
AB Konseyi, üye ülkeler ve Avrupa Parlamentosu (AP) arasında enerji verimliliği yönetmeliği konusunda gerçekleştirilen müzakerelerde anlaşmaya varıldığını bildirdi.
Buna göre, 2030’a kadar AB genelinde nihai enerji tüketimi yüzde 11,7 azaltılacak.
Nihai enerji tüketim limiti, üye ülkeler için toplu biçimde bağlayıcı olacak.
Üye ülkelere hedefe ulaşmaları için bazı esneklikler sağlanacak.
Nihai enerji tüketimi için yıllık enerji tasarrufu hedefi 2024’ten 2030’a kadar kademeli olarak artırılacak.
Üye ülkeler, bu dönemde nihai enerji tüketimlerinde yıllık ortalama yüzde 1,49 tasarruf sağlayacak. Yıllık tasarruf oranı 2030 bitiminde yüzde 1,9’a ulaşacak.
Enerji tasarrufunda kamu sektörü örnek davranış sergileyecek.
AB ülkelerinde her yıl kamu kurumlarına ait binaların toplam yüz ölçümlerinin en az yüzde 3’ünün restore edilmesi gerekecek.
Yeni kuralların yürürlüğe girmesi için AP ve üye ülkelerin bunu resmen onaylaması gerekiyor.
AA
Küresel güneş enerjisi kapasitesi 3 teravat sınırını aştı24 Haziran 202615:34 Renault Clio, “Türkiye’de Yılın Otomobili 2026” yarışmasında birinci oldu24 Haziran 202615:15 TÜVTÜRK’ten araç sahiplerine egzoz gazı emisyon ölçümü hatırlatması24 Haziran 202615:07 Günsan’dan çocuklara güvenli yaşam rehberi: Fiyuuu24 Haziran 202615:05 Getac, 8 inçlik dayanıklı tablet ailesini genişletiyor24 Haziran 202615:00