
Türkiye’nin enerji ithalatı için ödediği tutar, martta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 154,7 artarak 8 milyar 410 milyon 156 bin dolara yükseldi. Türkiye İstatistik Kurumu ile Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan geçici dış ticaret istatistiklerine göre, martta Türkiye’nin toplam ithalatı ise geçen yılın aynı ayına göre yüzde 30,7 artarak 30 milyar 878 milyon dolar oldu. […]
Türkiye’nin enerji ithalatı için ödediği tutar, martta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 154,7 artarak 8 milyar 410 milyon 156 bin dolara yükseldi.
Türkiye İstatistik Kurumu ile Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan geçici dış ticaret istatistiklerine göre, martta Türkiye’nin toplam ithalatı ise geçen yılın aynı ayına göre yüzde 30,7 artarak 30 milyar 878 milyon dolar oldu.
Bu tutarın 8 milyar 410 milyon 156 bin dolarlık kısmını, enerji ithalatı olarak özetlenen “mineral yakıtlar, mineral yağlar ve bunların damıtılmasından elde edilen ürünler, bitümenli maddeler, mineral mumlar” oluşturdu.
Geçen yılın mart ayında bu rakam 3 milyar 302 milyon 465 bin dolar olarak kayıtlara geçmişti. Söz konusu dönemde, sanayi üretimindeki artış, ekonomik aktivitelerdeki canlanma ve küresel piyasalarda enerji fiyatlarının yükselmesiyle ülkede ithalat faturası da arttı.
Öte yandan, ham petrol ithalatı martta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 11,2 artarak 2 milyon 668 bin 276 tona çıktı.
AA
Başkent EDAŞ Spor Kulübü’nün yeni başkanı Ebru Taşcıoğlu oldu27 Haziran 202612:00 Ortaokul öğrencilerinden nefes aldıran proje27 Haziran 202611:00 EKA destek programı geliyor27 Haziran 202610:44 Denizli Organize Sanayi Bölgesi ‘Yeşil Sanayi Buluşmaları’na ev sahipliği yaptı27 Haziran 202609:00 Enerji dönüşümünde Türkiye’den insan kaynağına odaklı yeni düzenleme27 Haziran 202608:15