
Çin gelecek 5 yıllık dönemde temiz enerji kaynağı kullanımını yıllık yüzde 1 artırmayı planlıyor. Çin Ulusal Enerji İdaresi Başkanı Cang Cienhua, başkent Pekin’de düzenlediği basın toplantısında, ülkede temiz enerji kullanımının teşvik edilmesine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Ülkede temiz enerji kaynaklarının kurulu gücünün 1,27 teravat olduğunu belirten Cang, bunun toplam kurulu güçteki oranının yüzde 49,5, tüketimdeki payının […]
Çin gelecek 5 yıllık dönemde temiz enerji kaynağı kullanımını yıllık yüzde 1 artırmayı planlıyor.
Çin Ulusal Enerji İdaresi Başkanı Cang Cienhua, başkent Pekin’de düzenlediği basın toplantısında, ülkede temiz enerji kullanımının teşvik edilmesine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Ülkede temiz enerji kaynaklarının kurulu gücünün 1,27 teravat olduğunu belirten Cang, bunun toplam kurulu güçteki oranının yüzde 49,5, tüketimdeki payının ise yüzde 17,5 olduğunu ifade etti.
Cang, gelecek 5 yılda fosil olmayan temiz enerji tüketiminin her yıl yüzde 1 artırılacağını aktararak, Çin’in bu kaynakların kullanımına ağırlık vereceğine işaret etti.
Aralık 2022 itibarıyla toplam kurulu gücün 2,5 teravatı aştığı ülkede kurulu gücün yarısından fazlasını doğal gaz ve kömür santralleri oluşturuyor. Ulusal Enerji İdaresi ocakta bu yılki yenilenebilir enerji yatırımları kapsamında rüzgar ve güneşte 160 gigavatlık ilave kapasitenin devreye alınacağını açıklamıştı.
Çin’in rüzgar ve güneş alanındaki yatırımları son 3 yılda yıllık 100’er gigavat artış göstermişti.
AA
Rus parlamentosu, akaryakıt sorununa yönelik yeni düzenlemelerini kabul etti24 Haziran 202617:00 EPDK, Ar-Ge ve Yenilik Faaliyetlerine İlişkin Taslak Düzenlemeyi görüşe açtı24 Haziran 202616:20 Küresel güneş enerjisi kapasitesi 3 teravat sınırını aştı24 Haziran 202615:34 Renault Clio, “Türkiye’de Yılın Otomobili 2026” yarışmasında birinci oldu24 Haziran 202615:15 TÜVTÜRK’ten araç sahiplerine egzoz gazı emisyon ölçümü hatırlatması24 Haziran 202615:07