
Türkiye ile Umman arasında doğal gaz alanında iş birliğini öngören LNG tedarik anlaşması imzalandı. 30.01.2023 tarihinde Umman Enerji ve Madenler Bakanı Salim Al Aufi nezaretinde gerçekleştirilen törende, Türkiye adına imzayı BOTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Burhan Özcan, Umman adına Oman LNG Şirketi CEO’su Hamed Al Naamany attı. Son yıllarda gerçekleştirdiği LNG altyapı yatırımları […]
Türkiye ile Umman arasında doğal gaz alanında iş birliğini öngören LNG tedarik anlaşması imzalandı. 30.01.2023 tarihinde Umman Enerji ve Madenler Bakanı Salim Al Aufi nezaretinde gerçekleştirilen törende, Türkiye adına imzayı BOTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Burhan Özcan, Umman adına Oman LNG Şirketi CEO’su Hamed Al Naamany attı.
Son yıllarda gerçekleştirdiği LNG altyapı yatırımları neticesinde ulaştığı arz potansiyeli ve uluslararası ortaklarıyla kurduğu iş birlikleriyle BOTAŞ’ın, küresel ölçekte güçlü bir oyuncu olarak ülkemiz için katma değer üretmeye devam ettiği bildirildi.
Bu çerçevede, ülkemizin arz kaynaklarını çeşitlendirme hedefi doğrultusunda dünyanın birçok farklı noktasından gaz tedarik eden BOTAŞ ile Oman LNG Şirketi arasında tarihi bir anlaşmaya imza atıldı. Anlaşma doğrultusunda Umman’dan 10 yıl süreyle yıllık 1 milyon ton (1,4 milyar Sm3) LNG tedarik edilecek.
Doğal gaz arz ve fiyat güvenliğine katkı sağlayacak söz konusu anlaşma ile Türkiye’nin LNG portföyü her geçen gün daha da genişlediği ve doğal gaz tedarikinde esnekliğin arttığı belirtildi.
Kazarman Hidroelektrik Santrali’nin kapsül bırakma töreni gerçekleştirildi27 Haziran 202616:00 Bu buluş sayesinde priz yangınları tarihe karışacak27 Haziran 202615:00 Kaancan Komsuoğlu, mezarı başında dualarla anıldı27 Haziran 202614:24 Elektrikli araçlar ve batarya geri dönüşümü27 Haziran 202613:30 Başkent EDAŞ Spor Kulübü’nün yeni başkanı Ebru Taşcıoğlu oldu27 Haziran 202612:00