
Almanya Başbakanı Olaf Scholz, bakanlara ülkenin kalan 3 nükleer santralini nisan ortasına kadar çalışır durumda tutmaları talimatı verdi. Karar, Ukrayna’daki savaş nedeniyle Rusya’dan gelen yakıt tedarikindeki kesintilerden dolayı ülkede olası enerji krizini önlemek amacıyla alındı. Başbakan Scholz’un ofisi, kararı Bakanlar Kuruluna mektupla duyurdu. Mektupta, bakanlara ülkenin kalan 3 nükleer santralini nisan ortasına kadar çalışır durumda […]
Almanya Başbakanı Olaf Scholz, bakanlara ülkenin kalan 3 nükleer santralini nisan ortasına kadar çalışır durumda tutmaları talimatı verdi.
Karar, Ukrayna’daki savaş nedeniyle Rusya’dan gelen yakıt tedarikindeki kesintilerden dolayı ülkede olası enerji krizini önlemek amacıyla alındı.
Başbakan Scholz’un ofisi, kararı Bakanlar Kuruluna mektupla duyurdu.
Mektupta, bakanlara ülkenin kalan 3 nükleer santralini nisan ortasına kadar çalışır durumda tutmaya hazırlanmaları talimatı verildi.
Alman hükümetleri, güvenli ve yenilenebilir enerjiye geçiş için ülkenin nükleer enerji kullanımını yıl sonuna kadar sona erdirme taahhüdünde bulunmuştu.
Ancak Rusya’dan Avrupa’ya doğal gaz arzında sert kesintiye yol açan Ukrayna’daki savaş, Almanya’yı eski kömür ve petrol yakıtlı elektrik santrallerini yeniden devreye sokmaya sevk etmişti.
AA
TotalEnergies Türkiye’ye Brandverse Awards’tan gümüş ödül22 Haziran 202607:42 Bakan Şimşek, Dünya Bankasının Türkiye’ye yönelik 400 milyon avroluk ilave finansmanını değerlendirdi22 Haziran 202607:41 Küresel yenilenebilir enerji kurulu gücü 5 teravatı aşarak 2030 hedefinin yarısına yaklaştı22 Haziran 202607:40 Hidroelektrik üretimi 11,71 milyar kilovatsaatle mayısta rekor tazeledi22 Haziran 202607:39 Hidrolik üretim değeri 11,71 milyar kilovatsaate çıktı21 Haziran 202613:07