
“Enerjide yerli ve yenilenebilir kaynakların payını artırarak dışa bağımlılığı azaltıyor, kaynaklarımızı katma değer zincirinde daha yukarı çıkmamızı sağlayacak alanlara yönlendiriyoruz.”
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, enerjide yerli ve yenilenebilir kaynakların payını artırarak dışa bağımlılığı azalttıklarını, kaynakların katma değer zincirinde daha yukarı çıkmasını sağlayacak alanlara yönlendirdiklerini belirterek, “Dünya Bankasından sağlanan 400 milyon avro tutarında uzun vadeli ve uygun koşullu finansmanla, yenilenebilir enerji yatırımlarını destekliyor, enerjide dönüşümü hızlandırarak dayanıklılığımızı güçlendiriyoruz” ifadesini kullandı.
Şimşek, NSosyal hesabından, Dünya Bankasının Türkiye’nin rüzgar ve depolama yatırımlarına yönelik 400 milyon avro ilave finansmanına ilişkin değerlendirmede bulundu.
Yeşil dönüşümün Türkiye için bir zorunluluk olduğunu vurgulayan Şimşek, şunları kaydetti:
“Son 23 yılda, toplam enerji ithalatımız 1,1 trilyon dolara ulaştı. Enerjide yerli ve yenilenebilir kaynakların payını artırarak dışa bağımlılığı azaltıyor, kaynaklarımızı katma değer zincirinde daha yukarı çıkmamızı sağlayacak alanlara yönlendiriyoruz. Dünya Bankasından sağlanan 400 milyon avro tutarında uzun vadeli ve uygun koşullu finansmanla, yenilenebilir enerji yatırımlarını destekliyor, enerjide dönüşümü hızlandırarak dayanıklılığımızı güçlendiriyoruz.”
AA
Otomotivde “6 ay-6 bin kilometre” ve ilan kısıtlaması uygulamalarının süresi 6 ay uzatıldı22 Haziran 202610:36 OEDAŞ, 4,8 milyar TL tutarındaki 2026 yatırımlarına başladı22 Haziran 202610:13 SEDAŞ, enerji hatları yakınındaki çalışmalar için tedbir çağrısında bulundu22 Haziran 202610:02 Brent petrolün varili 78,43 dolardan işlem görüyor22 Haziran 202609:59 Biyoçözümler enerji güvenliğinde yeni büyüme alanı olabilir22 Haziran 202608:59