
Türkiye’nin enerji ithalatı için ödediği tutar, şubatta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 5,7 artarak 6 milyar 85 milyon 334 bin dolar oldu.
Türkiye’nin enerji ithalatı için ödediği tutar, şubatta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 5,7 artarak 6 milyar 85 milyon 334 bin dolar oldu.
Türkiye İstatistik Kurumu ile Ticaret Bakanlığınca oluşturulan geçici dış ticaret istatistiklerine göre, şubatta Türkiye’nin toplam ithalatı, geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 2,4 artarak 28 milyar 532 milyon 566 bin dolar olarak belirlendi.
Bu tutarın 6 milyar 85 milyon 334 bin dolarlık kısmını, enerji ithalatı olarak özetlenen ‘mineral yakıtlar, mineral yağlar ve bunların damıtılmasından elde edilen ürünler, bitümenli maddeler, mineral mumlar’ oluşturdu.
Geçen yıl şubatta bu rakam 5 milyar 756 milyon 62 bin dolar olarak kayıtlara geçmişti. Böylece enerji ithalatı tutarı yıllık bazda yüzde 5,7 arttı.
Bu dönemde ham petrol ithalatı ise yüzde 0,9 azalarak 2 milyon 243 bin 925 tona düştü.
AA
Otomotivde “6 ay-6 bin kilometre” ve ilan kısıtlaması uygulamalarının süresi 6 ay uzatıldı22 Haziran 202610:36 OEDAŞ, 4,8 milyar TL tutarındaki 2026 yatırımlarına başladı22 Haziran 202610:13 SEDAŞ, enerji hatları yakınındaki çalışmalar için tedbir çağrısında bulundu22 Haziran 202610:02 Brent petrolün varili 78,43 dolardan işlem görüyor22 Haziran 202609:59 Biyoçözümler enerji güvenliğinde yeni büyüme alanı olabilir22 Haziran 202608:59