
Rus enerji şirketi Gazprom, 2024’te 1 trilyon 76 milyar ruble (yaklaşık 12 milyar dolar) zarar etti.
Rus enerji şirketi Gazprom, 2024’te 1 trilyon 76 milyar ruble (yaklaşık 12 milyar dolar) zarar etti.
Gazprom tarafından Rus Muhasebe Standartları (RAS) doğrultusunda yayımlanan rapora göre, şirket gelirleri geçen yıl 2023’e göre yüzde 11,3 artarak 6,3 trilyon rubleye çıktı.
Şirket 2024’ün son çeyreğinde 767,2 milyar ruble zarar ederken, 2024’ü de 1 trilyon 76 milyar ruble zararla tamamladı.
Raporda yer alan değerlendirmede, zararın ana nedenleri olarak Gazprom Neft şirketinin hisselerindeki düşüş ve ertelenmiş gelir vergisi giderlerindeki artışa işaret edildi.
Çin ve iç pazara yönelik doğal gaz tedarikini artırarak yaptırımlar nedeniyle Avrupa’da yaşadığı gelir kaybını telafi etmek isteyen Gazprom, aynı zamanda sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) yatırımlarını da artırıyor.
Şirketin Uluslararası Finansal Raporlama Standartları’na göre finansal sonuç raporunu nisanda yayımlaması bekleniyor.
AA
Rus hükümeti akaryakıt piyasası için tedbir planı hazırlıyor22 Haziran 202616:50 Türkiye’nin elektrik kurulu gücü 125 bin 598 megavata çıktı22 Haziran 202615:44 Günlük elektrik üretim ve tüketim verileri22 Haziran 202612:29 OPET, 250 milyon liralık yeşil tahvil ihracını tamamladı22 Haziran 202612:28 CK Enerji ile 3,8 milyar kilovatsaatlik elektrik tüketimi yeşil enerjiye döndü22 Haziran 202612:27