
Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) İran’ın yüzde 60 düzeyinde zenginleştirilmiş uranyum stokunu, yaklaşık 275 kilograma yükselttiğini bildirdi.
Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) İran’ın yüzde 60 düzeyinde zenginleştirilmiş uranyum stokunu, yaklaşık 275 kilograma yükselttiğini bildirdi.
UAEA’nın her 3 ayda bir Yönetim Kurulu üyesi ülkelerle paylaştığı raporda, İran’ın yüzde 60 düzeyinde zenginleştirilmiş uranyum stokunu ciddi oranda artırdığı belirtildi.
Raporda, Kasım 2024’de paylaşılan son raporun üzerinden yaklaşık 3 ay geçtiği, 8 Şubat’tan itibaren yüzde 60 düzeyinde zenginleştirilmiş uranyum stokunun 92,5 kilogram artarak 274,8 kilograma ulaştığı kaydedildi.
UAEA’nın gelişmelerden duyduğu endişeye de yer verilen raporda, “İran’ın yüksek oranda zenginleştirilmiş uranyum üretimini ve stokunu önemli ölçüde artırması, bu tür nükleer malzeme üreten ve nükleer silah sahibi olmayan tek devlet olması nedeniyle ciddi endişeye yol açıyor.” ifadelerine yer verildi.
AA
Dicle Elektrik borcunu ödemeyen tarımsal sulama abonelerinin elektriğinin kesileceğini bildirdi22 Haziran 202617:52 Enerjisa Enerji, Kurumsal Enerji Buluşmaları’nın 8’incisini gerçekleştirdi22 Haziran 202617:51 Rus hükümeti akaryakıt piyasası için tedbir planı hazırlıyor22 Haziran 202616:50 Türkiye’nin elektrik kurulu gücü 125 bin 598 megavata çıktı22 Haziran 202615:44 Günlük elektrik üretim ve tüketim verileri22 Haziran 202612:29