
Türkiye Elektrik İletim AŞ (TEİAŞ), 37 elektrik üretim santraline kasım ayı için 1 milyar 738 milyon 82 bin 945 lira kapasite ödemesi yapacak.
Türkiye Elektrik İletim AŞ (TEİAŞ), 37 elektrik üretim santraline kasım ayı için 1 milyar 738 milyon 82 bin 945 lira kapasite ödemesi yapacak.
Kapasite mekanizmasından yararlanan üretim tesislerine yapılacak ödemelere ilişkin liste, TEİAŞ’ın internet sitesinde yayımlandı.
Buna göre, söz konusu mekanizma kapsamında yer alan 43 santralden 37’sine kasım için toplam 1 milyar 738 milyon 82 bin 945 lira ödenecek.
Kapasite mekanizması çerçevesinde 131 milyon 116 bin 853 lirayla en yüksek ödeme Hidro-Gen Enerji İthalat İhracat Dağıtım ve Ticaret AŞ’ye yapılacak.
Bu şirketi, 121 milyon 665 bin 806 lirayla Gebze Elektrik Üretim Limited Şirketi izledi.
TEİAŞ, elektrikte sürdürülebilirlik ve arz güvenliğini sağlamak amacıyla santrallere kapasite ödemesi yapıyor.
AA
“Darphane, VKN İçi Yer Değişikliği Süreci’ni UTTS portalı üzerinden devreye aldı”23 Haziran 202616:14 Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar, Londra’da23 Haziran 202614:53 BM Genel Sekreteri Guterres, fosil yakıtlara dayalı kalkınma modelinin geleceği olmadığını bildirdi23 Haziran 202613:19 CW Enerji, Intersolar Europe 2026’da tam entegre üretim gücünü sergileyecek23 Haziran 202613:18 Türkiye’nin AB enerji güvenliğindeki stratejik rolü Brüksel’de vurgulandı23 Haziran 202613:16