
Rosatom Genel Müdürü Likhachev, Mısır Başbakanı Medbuli ile görüştü.
Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom’un Genel Müdürü Aleksey Likhachev, Mısır’da inşa edilen El-Dabaa Nükleer Güç Santrali (NGS) çalışmalarını görüşmek üzere Mısır’ı ziyaret etti.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Likhachev ziyaret kapsamında Mısır Başbakanı Mustafa Medbuli ile görüştü.
Söz konusu görüşmede, Mısır Elektrik ve Yenilenebilir Enerji Bakanı Mahmud Esmat, Rosatom’un Nükleer Enerji’den Sorumlu Genel Müdür Birinci Yardımcısı ve Rosatom’un Mühendislik Birimi Atomstroyexport AŞ Başkanı Andrey Petrov, Mısır Nükleer Enerji Kurumu (NPPA) Yönetim Kurulu Başkanı Emced El-Vekil, NPPA Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Muhammed Ramazan ve Rosatom Mühendislik Bölümü ile NPPA yetkilileri de hazır bulundu.
Likhachev, El-Dabaa NGS’nin Rosatom’un öncelikli yabancı projelerinden olduğunu belirterek, Başbakan Medbuli’ye projeye verdiği destekten dolayı teşekkür etti.
Mısır’ın ilk nükleer güç santrali olma özelliğini taşıyan El-Dabaa NGS Akdeniz kıyısında, başkent Kahire’nin 300 kilometre kuzeybatısındaki Matruh Valiliği’ne bağlı El-Dabaa kentinde inşa ediliyor.
El-Dabaa NGS, her biri 1200 megavat kapasiteli VVER-1200 tipi reaktöre sahip 4 güç ünitesinden oluşacak.
AA
Rus parlamentosu, akaryakıt sorununa yönelik yeni düzenlemelerini kabul etti24 Haziran 202617:00 EPDK, Ar-Ge ve Yenilik Faaliyetlerine İlişkin Taslak Düzenlemeyi görüşe açtı24 Haziran 202616:20 Küresel güneş enerjisi kapasitesi 3 teravat sınırını aştı24 Haziran 202615:34 Renault Clio, “Türkiye’de Yılın Otomobili 2026” yarışmasında birinci oldu24 Haziran 202615:15 TÜVTÜRK’ten araç sahiplerine egzoz gazı emisyon ölçümü hatırlatması24 Haziran 202615:07