
Elektrik santrallerine yaklaşık 1,7 milyar liralık kapasite mekanizması desteği yapılacak.
Türkiye Elektrik İletim AŞ (TEİAŞ), 36 elektrik üretim santraline temmuz için 1 milyar 653 milyon 5 bin 145 lira kapasite ödemesi yapacak.
Kapasite mekanizmasından yararlanan üretim tesislerine yapılacak ödemelere ilişkin liste, TEİAŞ’ın internet sitesinde yayımlandı.
Buna göre, söz konusu mekanizma kapsamında yer alan 43 santralden 36’sına temmuz için toplam 1 milyar 653 milyon 5 bin 145 lira ödenecek.
Kapasite mekanizması çerçevesinde Yeni Elektrik Üretim AŞ’ye ve İzmir Elektrik Üretim Limited Şirketine 115 milyon 710 bin 360’ar lirayla en yüksek ödeme yapılacak.
Bu kapsamda TEİAŞ tarafından elektrikte sürdürülebilirlik ve arz güvenliğini sağlamak amacıyla santrallere kapasite ödemesi yapılıyor.
AA
Rus parlamentosu, akaryakıt sorununa yönelik yeni düzenlemelerini kabul etti24 Haziran 202617:00 EPDK, Ar-Ge ve Yenilik Faaliyetlerine İlişkin Taslak Düzenlemeyi görüşe açtı24 Haziran 202616:20 Küresel güneş enerjisi kapasitesi 3 teravat sınırını aştı24 Haziran 202615:34 Renault Clio, “Türkiye’de Yılın Otomobili 2026” yarışmasında birinci oldu24 Haziran 202615:15 TÜVTÜRK’ten araç sahiplerine egzoz gazı emisyon ölçümü hatırlatması24 Haziran 202615:07