
Türkiye Elektrik İletim AŞ (TEİAŞ), 36 elektrik üretim santraline haziran için 574 milyon 857 bin 973 lira kapasite ödemesi yapacak.
Kapasite mekanizmasından yararlanan üretim tesislerine yapılacak ödemelere ilişkin liste, TEİAŞ’ın internet sitesinde yayımlandı.
Buna göre, söz konusu mekanizma kapsamında yer alan 43 santralden 34’üne haziran için toplam 574 milyon 857 bin 973 lira ödenecek.
En yüksek ödeme, 64 milyon 299 bin 24 lirayla Hidro-Gen Enerji İthalat İhracat Dağıtım ve Ticaret AŞ’ye yapılacak.
Bu şirketi, 40 milyon 240 bin 58 lirayla Gebze Elektrik Üretim Limited Şirketi izliyor.
Kapasite mekanizması kapsamında TEİAŞ tarafından elektrikte sürdürülebilirlik ve arz güvenliğini sağlamak amacıyla santrallere kapasite ödemesi yapılıyor.
AA
Bakan Bayraktar, uluslararası yatırımcılara enerji dönüşümünün yol haritasını anlattı24 Haziran 202614:27 Rusya’da akaryakıt kısıtlaması uygulanan bölge sayısı 16’ya yükseldi24 Haziran 202613:00 Bakan Kurum, Londra’da “Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu”nda konuştu24 Haziran 202612:57 Küresel hidroelektrik kapasitesi 1469 gigavata ulaştı24 Haziran 202612:42 Türk gençleri Shell Eco-marathon 2026’da yarışacak24 Haziran 202612:00